Co powinien zawierać każdy newsletter, aby sprzedawał?

Strona internetowa to nie wszystko, by zainteresować potencjalnych klientów swoją ofertą. Doskonałe efekty przynosi e-mail marketing. Stanowi bowiem jeden z najlepszych sposobów na pozyskiwanie klientów. Oczywiście pod warunkiem, że kampania e-mail marketingowa prowadzona jest we właściwy sposób. Jeśli chcesz zwiększyć skuteczność newsletterów, skorzystaj z poniższych wskazówek.

Od czego zacząć?

1. Zdefiniuj odbiorców

By newsletter przyniósł oczekiwane efekty, musisz zacząć od określenia grupy odbiorców. Nie ma nic gorszego jak wiadomość e-mail, która trafia do użytkownika kompletnie niezainteresowanego danym tematem. Jeśli podzielisz swoją listę mailingową, uwzględniając kilka kryteriów (wiek, płeć, zainteresowania, miejsce zamieszkania, itp.), będziesz mieć pewność, że odbiorca otrzyma treść, na której mu zależy.

2. Ułatw subskrypcję

Czy uważasz, że znajdziesz wielu chętnych na wpisanie się na listę mailingową, jeśli będziesz wymagał podania wielu danych podczas rejestracji? Nic bardziej mylnego. Nikt z nas nie lubi poświęcać czasu na wypełnianie rubryk, dlatego ogranicz się wyłącznie do imienia i nazwiska oraz adresu e-mail. A jak będziesz chciał dowiedzieć się więcej, pomyśl o przesłaniu ankiety.

3. Newslettery wysyłaj regularnie

Tylko systematyczny e-mail marketing będzie skuteczny. Niezbędnym minimum jest przesyłanie newsletterów raz w miesiącu. Staraj się to robić jednak częściej, bo tylko regularne podtrzymywanie relacji z użytkownikami pozwala osiągnąć wysoką skuteczność.

Jak tworzyć treść newsletterów?

Trzeba zacząć od tytułu, bo to od nagłówka zależy czy odbiorca otworzy maila, czy go skasuje. Musi intrygować, zachęcać – to działa na odbiorców, bo wtedy ciekawi, co jest w środku. Należy unikać wszelkich zwrotów, które jednoznacznie kojarzą się ze spamem i nachalną reklamą.

Warto przy tym zadbać o pre-header. Treść znajdująca się powyżej nagłówka stanowi doskonały sposób na streszczenie zawartości newslettera. Pozwala również zachęcić użytkowników do kliknięcia w wiadomość podczas sprawdzania poczty.

Tworząc treść newslettera, do minimum ogranicz słowo pisane. A to dlatego, że internauci mają w zwyczaju skanować treść w poszukiwaniu najważniejszych kluczowych słów.  Warto więc skoncentrować się na zwiększeniu atrakcyjności przekazu poprzez zastosowanie zdjęć, grafik, wizualizacji.

Pamiętaj, że newsletter nie zawsze musi mieć charakter promocyjny. Ba, nawet nie jest to wskazane, ponieważ odbiorcy oczekują na coś więcej niż tylko maile reklamowe (wtedy szybko trafiają do skrzynki ze spamem). Warto informować odbiorców o nowych wpisach na firmowym blogu, zmianach w firmie, itp. Zawartość musi być użyteczna – zawsze na temat, który zainteresuje odbiorców. Dzięki temu przyzwyczaisz ich, że informacje od Ciebie zawsze są atrakcyjne i przydatne.

O skuteczności e-mail marketingu może zdecydować również personalizacja. Każdy chętniej czyta wiadomości, które są skierowane bezpośrednio do niego. Przy tworzeniu newsletterów pamiętaj więc, by zwracać się do adresata po imieniu.. Warto zacząć np. od wysłania e-maila z okazji urodzin subskrybenta – będzie on miał świadomość, że taka wiadomość dotarła wyłącznie do niego i ma charakter indywidualny. To nada osobistych cech wiadomości, co z pewnością przełoży się na wzrost wskaźników kliknięć.

Zadbaj również o poprawność linków. Zamieszczone w newsletterze odnośniki zawsze muszą kierować do właściwej strony.

Warto przyłożyć się do tworzenia profesjonalnych newsletterów. E-mail marketing jest cały czas tanią a zarazem skuteczną formą pozyskiwania nowych klientów i podtrzymywania relacji z dotychczasowymi.