Dlaczego wygląd sklepu internetowego ma znaczenie?

Prowadzisz e-sklep i mimo sporego ruchu, sprzedaż jest niewielka. Wolne środki przeznaczasz więc na działania marketingowe, które mają przyciągnąć nowych użytkowników. I znów zauważasz sporą ilość wejść do sklepu, jednak nie przekłada się to na sprzedaż. Zastanawiasz się, w czym tkwi problem? Pomyśl więc, co wpływa na to, że Ty – jako klient – decydujesz się na wejście do konkretnego sklepu stacjonarnego i dokonanie zakupów. Odpowiesz pewnie, że cena. Znaczenie ma także witryna sklepowa – jeśli jest ładnie zaaranżowana, z pewnością skusisz się na skorzystanie z oferty.

Atrakcyjny wygląd sklepu internetowego jest ważny

Wystarczy potraktować e-sklep jak sklep stacjonarny, a stronę internetową jak witrynę wystawową. W obu przypadkach decyzję o zakupie kształtuje wygląd. Jeśli więc chcesz zwiększyć sprzedaż, musisz zadbać o odpowiedni projekt sklepu internetowego.

Jeśli korzystasz z gotowych platform, musisz mieć świadomość, że na ich działaniu opiera się mnóstwo innych e-sklepów. Powstają więc „klony”, które – choć mogą różnić się np. szablonem – są bardzo zbliżone do siebie. Ale i w tym przypadku wybór jest dość ograniczony, dlatego większość e-sklepów wygląda bardzo podobnie. Tymczasem, by zaistnieć w świadomości klientów i zwrócić ich uwagę, należy się wyróżniać. Zbliżony do innych wygląd sklepu internetowego wcale tego nie ułatwia.

Warto postawić na oryginalny layout

Atrakcyjna szata graficzna potrafi wzbudzić zainteresowanie. Przecież stanowi wizytówkę e-sklepu, a chyba każdemu sprzedawcy zależy na pochlebnych opiniach, bo w końcu – parafrazując powiedzenie: „jak Cię widzą, tak o Tobie mówią”.

Poza tym unikalna i ciekawa szata graficzna zwiększa w kliencie poczucie wiarygodności – jeśli e-sklep wykonywany jest profesjonalnie (co przejawia się przede wszystkim w wyglądzie), dla użytkowników oznacza to bezpieczeństwo dokonywania zakupów.

Mniejsze jest prawdopodobieństwo, że użytkownik, wchodząc na mało atrakcyjny i szablonowy sklep internetowy, dokona zakupu produktu, nawet jeśli miałby być to produkt najlepszy i w atrakcyjnej cenie. Unikalna i atrakcyjna szata graficzna to także poczucie, że oferowane produkty są wysokiej jakości. To zaś może przełożyć się na zwiększone zainteresowanie i większą sprzedaż.

Jeśli chcesz, by wygląd sklepu internetowego przyciągał klientów:

- dostosuj szatę graficzną do oczekiwań grupy docelowej,

- poznaj aktualne trendy, inspiruj się stronami konkurencji (warto zajrzeć do zagranicznych e-sklepów),

- dopasuj stronę do „skanowania” informacji przez kupujących,

- eksponuj produkty, na sprzedaży których Ci zależy.

Nie zapominaj o użyteczności

Przystępny wygląd sklepu internetowego to nie tylko sama szata graficzna. To także użyteczność, czyli przede wszystkim nawigacja – taka, która pozwoli na sprawne i intuicyjne poruszanie się po stronie internetowej i szybkie dokonywanie zakupów.

Ważne jest, by oferowane produkty były zaprezentowane maksymalnie przejrzyście. Istotne znaczenie ma to, by znalezienie określonego asortymentu było możliwe w jak najkrótszym czasie – bez konieczności przeglądania kilku podstron. Wszystko musi być czytelne, bo trudności z nawigacją i dotarciem do poszukiwanego produktu skutecznie zniechęcają do zakupów – tak samo, jak skutecznie odstraszają zakupy w stacjonarnym sklepie z nieuporządkowanym asortymentem, gdzie ciężko cokolwiek znaleźć.

Chcesz stworzyć unikalną szatę graficzną e-sklepu?

Na pewno nie możesz ograniczać się do dostępnych szablonów. Są to rozwiązania powielane na szeroką skalę, więc nie pozwolą Ci wyróżnić Twojego sklepu.

Alternatywą jest zakup gotowych szablonów (np. http://themeforest.net/). Choć i w tym przypadku, nie będą to unikalne projekty, szeroki ich wybór sprawia, że prawdopodobieństwo powielenia jest znacznie mniejsze. Atutem jest to, że wygląd sklepu internetowego możesz dopasować do branży.

Jeżeli jednak zależy Ci na 100% oryginalnym layoucie, skorzystaj z oferty agencji interaktywnych. Doświadczenie, kreatywność i znajomość aktualnie obowiązujących trendów – to wszystko sprawia, Twój sklep internetowy nabiera indywidualnego charakteru i przyciąga nowych użytkowników.

Z Undicom.pl stworzysz unikalny sklep internetowy od podstaw – skontaktuj się z nami, by poznać ofertę.