Monitoruj swoją stronę internetową. Skorzystaj z Google Analytics

Jesteś właścicielem firmowej strony internetowej albo prowadzisz blog? Monitorujesz na bieżąco statystyki swoich serwisów? Jeśli nie, popełniasz poważny błąd, który prawdopodobnie uniemożliwia Ci prowadzenie efektywnego marketingu. Analiza statystyk to cenna informacja pozwalająca określić skuteczność realizowanych celów. Narzędzi do monitorowania strony internetowej jest wiele, a na uwagę zasługuje przede wszystkim Google Analytics.To narzędzie udostępniane bezpłatnie, jednak nie jest to jego jedyną zaletą. Dzięki Google Analytics dowiesz się:

- jak wielu użytkowników odwiedza Twoją stronę internetową,

- jak często Twoja strona jest odwiedzana,

- które podstrony cieszą się największą oglądalnością, a które nie są odwiedzane w ogóle,

- jakie frazy skierowały użytkownika do wejścia na stronę,

- jakie jest źródło odwiedzin.

Jakich informacji może dostarczać Google Analytics?

Narzędzie Google pozwala na wnikliwą analizę treści. Dzięki niej możesz poznać te podstrony, które interesują użytkowników najbardziej – z jaką częstotliwością je odwiedzają, ile czasu pozostają na konkretnych podstronach, a które są w ogóle pomijane, jaki jest poziom konwersji, itp.

Google Analytics umożliwia także monitorowanie współczynnika odrzuceń. Jest to wskaźnik, dzięki któremu możesz dowiedzieć się czy użytkownicy aktywnie korzystają ze strony, czy może opuszczają ją bez zapoznania się z innymi podstronami. Im więcej użytkowników, który wizyta na witrynie nie ogranicza się do korzystania ze strony wejściowej, ale widoczne jest zaangażowanie na innych podstronach, tym współczynnik odrzuceń jest mniejszy.

Narzędzie to pozwala na raportowanie słów kluczowych. Dzięki niemu możesz poznać kryteria, jakimi kierują się użytkownicy podczas wyszukiwania interesujących ich treści. Niesatysfakcjonujące wyniki będą oznaczać konieczność dostosowania treści witryny do preferencji użytkowników.

Google Analytics pozwala również na śledzenie konwersji. W ten sposób możesz sprawdzić wielkość sprzedaży, ilość pobrań plików oraz innych czynności – zgodnych z założeniem Twojej strony internetowej. Taka wiedza pomoże znaleźć odpowiedź na pytanie, dlaczego część użytkowników chętnie korzysta z zasobów Twojej witryny, a inni nie. To zaś pozwoli Ci tak zmodyfikować witrynę, by umożliwiała jeszcze lepszą realizację założonych celów.

Zainstaluj Google Anlytics i monitoruj dane

Google Analytics pozwala na monitorowanie danych na kilka sposobów. Można ustawić raporty standardowe, alerty.  Dzięki Google Analytics możesz tworzyć również tzw. raporty niestandardowe – wybierasz te informacje, które mają dla Ciebie szczególne znaczenie. Najważniejsze jest to, żeby dane przeglądać systematycznie. Dzięki temu można na bieżąco porównywać wskaźniki danego okresu ze wskaźnikami poprzednich, a następnie wyciągać wnioski i dokonywać modyfikacji na witrynie.

By zacząć korzystać z Google Analytics, wejdź na stronę www.google.com/analytics. Zarejestruj się, by stworzyć własny profil. Następnie wygeneruj kod, który musisz umieścić w kodzie źródłowym strony www. Po tej operacji Twoje konto będzie już w zasadzie aktywowane i ruch na witrynie będzie rejestrowany.

Google Analytics to doskonałe narzędzie, dzięki któremu dowiesz się, jak użytkownicy korzystają z Twojej witryny oraz ocenisz poziom konwersji. Prowadzone na bieżąco analizy pozwolą Ci również odpowiedzieć na pytanie, co zrobić, żeby kolejni internauci do niej dotarli i chętnie wracali.