Email marketing a systemy newsletterowe

Newsletter to doskonałe narzędzie, które pozwala komunikować się z użytkownikami strony internetowej. Nie od dziś wiadomo, że email marketing pozwala na osiągnięcie wysokiej konwersji, a to zwiększa zyski. Oczywiście pod warunkiem, że kampania będzie odpowiednio przygotowana.

Na szczęście tworzenie newsletterów oraz ich rozsyłanie nie jest już czynnością żmudną
i czasochłonną. Ułatwiają to bowiem odpowiednie systemy newsletterowe, które niemalże wszystkie czynności przeprowadzają za nas. Dzięki temu i email marketing przebiega sprawniej i pozwala osiągnąć lepsze efekty.

Jak to działa?

Systemy newsletterowe to nic innego, jak specjalne programy pozwalające nie tylko na seryjne rozsyłanie wiadomości e-mail do zgromadzonej bazy klientów. To także możliwość tworzenia atrakcyjnych newsletterów w sposób prosty i szybki.

Podczas tworzenia newsletterów korzysta się ze specjalnie przygotowanych kreatorów wiadomości. Posiadają one mnóstwo funkcjonalności ,które sprawiają, że przesyłany przez Ciebie newsletter jest unikalny. Nie musi to być jednak wyłącznie tekst pisany. Jest to wręcz niewskazane, dlatego kreatory pozwalają na umieszczenie grafik oraz ich edycję (przycinanie, obracanie, przesuwanie).

Zaletą takich systemów jest to, że wiadomość można stworzyć od „zera” – w edytorze HTML bądź wykorzystując jeden z dostępnych layoutów. Ponadto istnieje możliwość skorzystania z gotowych szablonów, a nawet wkleić kod HTML posiadanego przez siebie szablonu.

Dzięki systemom newsletterów wysyłasz wiadomości masowo, co wpływa pozytywnie na email marketing

Chyba nikt już nie wyobraża sobie sytuacji, by newslettery wysłać do każdego subskrybenta pojedynczo. O ile w przypadku 5-10 użytkowników jeszcze byłoby to zaakceptowania, tak nietrudno sobie wyobrazić jak długo potrwałoby przesyłanie wiadomości do kilkudziesięciu czy kilkuset osób – adres po adresie.

Korzystając z systemów newsletterowych wiadomości przesyłane są do wszystkich subskrybentów jednocześnie – w sposób całkowicie automatyczny. Wystarczy tylko posiadać bazę klientów i z niej skorzystać. Ale i jej pozyskanie (czyt. zaimportowanie) nie stanowi żadnego problemu. Bazę użytkowników możesz importować zarówno z dysku twardego, jak i również z serwisów internetowych czy klientów pocztowych, z których korzystasz. Niektóre systemy newsletterowe pozwalają na import kontaktów np. z Google Docs.

Przed wysłaniem newslettera możesz go podejrzeć

Zdarzają się sytuacje, kiedy to wiadomość, na przygotowanie której poświęcono wiele czasu trafia na skrzynkę pocztową i …. nie wyświetla się poprawnie w jednym z programów pocztowych – takim,
z którego może korzystać spore grono odbiorców. Nawet najmniejszy błąd w kodzie HTML może sprawić, że cały wysiłek związany z kampanią e-mail marketingową pójdzie na marne… Musisz bowiem pamiętać, że różni subskrybenci korzystają z różnych klientów pocztowych. To, że poprawność wyświetlenia wiadomości sprawdzisz na 2-3 serwisach pocztowych nie uchroni Cię przed znalezieniem ewentualnego błędu.

Dlatego systemy newsltetterowe posiadają najczęściej opcję podglądu wiadomości jeszcze przed jej wysłaniem. Wystarczy jedno kliknięcie, by sprawdzić, jak newsletter będzie wyświetlał się
w konkretnym kliencie pocztowym. Ponadto taka opcja dotyczy również wiadomości wysyłanych na urządzenia mobilne.

Dzięki temu już nie ma potrzeby „ręcznego” testowania – poprzez wysyłanie testowych wiadomości – na konkretne serwisy pocztowe. W ten sposób można zaoszczędzić naprawdę mnóstwo czasu.

Systemy newsletterowe ochronią przed filtrami antyspamowymi

Nie wszystkie newslettery trafiają do skrzynki odbiorczej, a do folderu „spam”. I stanowi to nie lada problem. Jednakże niektóre systemy newsletterowe zapewniają maksymalną ochronę przed działaniem filtrów antyspamowych. Oznacza to, że wiadomość jest weryfikowana pod względem zawartości (uwzględniane są m.in. konkretne słowa, liczba linków, pole nadawcy, nagłówek, stopka, kodowanie), a następnie określa się prawdopodobieństwo uznania newslettera jako spam.

Dzięki tej funkcjonalności zyskujesz pewność, że wysłana przez Ciebie wiadomość na pewno znajdzie się w skrzynce odbiorczej.

 

Oczywiście to tylko część z oferowanych funkcjonalności. Jeżeli chcesz usprawnić swoje działania
w zakresie kampanii e-mail marketingowej, zdaj się na profesjonalne systemy newsletterowe. Ponieważ
z niektórych można korzystać za darmo w okresie testowym, sam przekonaj się o praktyczności
i skuteczności takiego narzędzia.