Twoja firmowa strona internetowa została uruchomiona jakiś czas temu. Wydaje Ci się, że to w zupełności wystarczy, ponieważ zamieściłeś na niej podstawowe informacje, które mogą zainteresować potencjalnych klientów. Dziwisz się konkurencji, że co jakiś czas zmienia swoją witrynę. Sam zaś uważasz, że nie jest to konieczne, ponieważ kto będzie chciał i tak skorzysta z Twojej oferty. Ale czy faktycznie masz rację?
O ile jeszcze kilka lat temu wystarczyło uruchomić nieskomplikowaną witrynę – wizytówkę, w dzisiejszych czasach już to nie wystarcza. Zmieniają się nie tylko standardy, ale przede wszystkim oczekiwania użytkowników sieci. Regularne odświeżanie strony firmowej, zgodnie z obowiązującymi standardami, pozwala wyróżnić się wśród konkurencji.
Stawiasz na postęp
Pamiętaj, że każda strona internetowa wymaga systematycznego odświeżania. Tym bardziej, jeśli powstała kilka lat temu. Weź pod uwagę fakt, że technologie tworzenia witryn stale się zmieniają. Decydując się na „modernizację”, idziesz wraz z postępem i wyprzedzasz konkurentów albo chociaż stajesz z nimi na równi.
Poprawiasz użyteczność
Nie ma nic gorszego niż niefunkcjonalna strona internetowa, z której niewiele można się dowiedzieć. Bardzo możliwe, że właśnie taka jest Twoja witryna, szczególnie jeśli nie modyfikowałeś jej od lat. Weź pod uwagę to, że standardy funkcjonalności zmieniają się regularnie. W efekcie niezmieniana od dłuższego czasu witryna traci na swojej użyteczności, a to pociąga za sobą dalsze konsekwencje. Niczym popchnięte kostki domina „padają” kolejno: dobre relacje z potencjalnymi klientami, Twoja szansa na sukces w sieci.
Poprawiasz wizerunek firmy
Co byś sobie pomyślał o firmie, która od lat posiada identyczną stronę internetową? Na pewno straciłaby w Twoich oczach. Uznałbyś, że firma nie rozwija się, ale stoi w miejscu. Wydawałoby Ci się, że taka firma – jako że nie stawia na innowacyjność w zakresie posiadanej witryny www – nie stawia na rozwój własnych pracowników, więc nie może zagwarantować wysokiej jakości usług. W efekcie wybrałbyś ofertę konkurencji, która posiada ładniejszą i nowoczesną stronę www. Nie pozwól, by z powodu nieodświeżenia witryny firmowej klienci się od Ciebie odsunęli. Modyfikując witrynę, zgodnie z obecnymi standardami, wyróżnisz się wśród konkurencji, poprawiając swój wizerunek wśród użytkowników sieci.
Odpowiadasz na swoje potrzeby
Odświeżając stronę internetową, spełniasz nie tylko oczekiwania klientów, ale jednocześnie własne potrzeby. Bardzo możliwe, że powstała kilka lat temu witryna już dawno przestała spełniać Twoje oczekiwania. Dlatego postaw na odświeżenie strony. Tym bardziej, że w ten sposób jesteś w stanie poinformować potencjalnych klientów o nowych produktach lub usługach. Gdyby strona funkcjonowała w formie niezmiennej od kilku lat, jak miałoby być to możliwe?
Dostosowujesz stronę do nowych urządzeń
Trwając w dawnych standardach tworzenia stron internetowych, nie idziesz z duchem czasu. Efekt? Nie pojawiasz się w nowoczesnych urządzeniach – smartfonach i tabletach. Pamiętaj, że użytkownicy sieci – Twoi potencjalni klienci dziś przeglądają witryny internetowe nie tylko za pośrednictwem komputera. Jeśli w odpowiedni sposób nie zmodyfikujesz swojej strony internetowej, dostosowując ją do wymogów nowych urządzeń, marnujesz szansę na dotarcie do jeszcze większego grona potencjalnych klientów.
Stworzona kilka lat temu strona www nie będzie prawidłowo wyświetlała się na ekranie smartfona lub tabletu, a jeśli się wyświetli – będzie nieużyteczna.
Nie dziw się więc, że pozostajesz daleko w tyle w porównaniu z konkurencją. Weź zatem z nich przykład i od tej pory regularnie odświeżaj własną witrynę internetową. W końcu jest to Twoja wizytówka w sieci.