Responsywne newslettery w sklepie internetowym

Coraz większe gron e-sprzedawców zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest przystosowanie strony sklepu internetowego do urządzeń mobilnych. Dlatego dostosowuje witrynę do wytycznych zgodnych z Responsive Web Design. Często jednak zapominają o jednym niewielkim, ale dość istotnym szczególe. O ile pozwalają użytkownikom smartfonów i tabletów dokonywać za pomocą właśnie tych urządzeń, tak nie zastanawiają się nad responsywnością wysyłanych newsletterów. Ale czy faktycznie jest to tak istotne?

Każdy, kto otrzymuje wiadomość e-mail chciałby ją szybko odczytać. Ale użytkownicy urządzeń mobilnych mogą mieć z tym problem. Przesyłane newslettery w większości przypadków nie są dostosowane do wyświetlania się na mniejszych ekranach. Wiadomość staje się mało czytelna, co w znaczący sposób obniża komfort korzystania z urządzeń mobilnych. Co to oznacza dla Ciebie – jako sprzedawcy? Zmniejszenie efektywności e-mail marketingu, ponieważ newslettery odczytywane na smarftonach czy tabletach będą pomijane przez użytkowników. Straty mogą okazać się spore, ponieważ z roku na rok rośnie wykorzystanie urządzeń mobilnych. Zastanów się więc, czy możesz sobie na to pozwolić?

Responsywne newslettery dzięki media queries

Tworzenie rensponsywnych newsletterów wspierają przede wszystkim media queries stosowane w języku CSS. Można wykorzystywać również bardziej zaawansowane techniki.

Warto jednak mieć świadomość, że podczas dostosowywania newsletterów do zasad RWD, można napotkać na pewne przeszkody. Mimo rosnącego zainteresowania urządzeniami mobilnymi i ich wykorzystania w codziennym przeglądaniu zasobów Internetu, nie wszyscy klienci pocztowi wychodzą naprzeciw oczekiwaniom użytkownikom smarftonów i tabletów. Na szczęście urządzenia bazujące na iOS oraz Androidzie doskonale są do tego przystosowane. A biorąc pod uwagę fakt, że udział urządzeń właśnie z tymi systemami ma większość, istnieje duże prawdopodobieństwo, że użytkownicy będą w stanie odczytać poprawnie wyświetlającą się wiadomość.

Z kolei problem z odczytywaniem rensponsywnych maili będą mieli użytkownicy urządzeń opierających swoje działanie na:

- BlackBerry OS 5,

- Microsoft Windows Mobile 6.1,

- Microsoft Windows Phone 7,

- Microsoft Windows Phone 8,

- Microsoft Surface.

Jednak dzięki http://zurb.com/playground/responsive-email-templates te ograniczenia można w skuteczny sposób obejść.

Responsywne newslettery to ukłon w stronę użytkowników urządzeń mobilnych, których z roku na rok przybywa. Jeżeli więc chcesz zwiększyć skuteczność e-mail marketingu, pomyśl o internautach, którzy korzystają przede wszystkim ze smartfonów i tabletów.

Zainteresowanych tematem tworzenia responsywnych newsletterów zapraszamy do śledzenia naszego bloga. Już niebawem pojawi się kolejny wpis, w którym zaprezentujemy najważniejsze zasady, dzięki którym można będzie stworzyć rensponsywne maile.