Jeżeli prowadzisz kilka projektów jednocześnie, a przy tym zatrudniasz zdalnych pracowników, warto usprawnić swoją i ich pracę. Z pewnością wielokrotnie zachodziła konieczność przesyłania pracownikom (każdemu z osobna) informacji o istniejących błędach albo zmianach. To zaś wiązało się również z koniecznością odpisywania na wszystkie e-maile, co pochłaniało mnóstwo czasu. Odpowiedzią na takie problemy okazują się być specjalne programy do zarządzania projektami. Działające online, pozwalają na przełamanie bariery odległości oraz na natychmiastową komunikację współpracowników.
Poniżej prezentujemy 5 najlepszych – naszym zdaniem – programów do zarządzania projektami.
Program stworzony przez 37signals z myślą o zwiększeniu wydajności komunikacji między użytkownikami. Obsługuje wszystkie formaty plików, począwszy od dokumentów, a skończywszy na zdjęciach do tekstów. Jego atutem jest niewątpliwie jasny i przejrzysty sposób zarządzania wieloma projektami z jednego panelu administracyjnego.
Wybrane funkcje Basecamp to:
- tworzenie dokumentów on-line przez kilka osób jednocześnie,
- lista rzeczy do zrobienia,
- kamienie milowe,
- blog z możliwością komentowania,
- kalendarz z terminami,
- czat.
Koszt waha się w granicach 20-150$ miesięcznie – w zależności od wersji. Zarządzanie max. 10 projektami miesięcznie (pamięć 3GB) to opcja w wersji najtańszej. By zarządzać nieograniczoną liczbą projektów z 100 GB pamięci, należy liczyć się z ceną 150$.
To jeden z najbardziej znanych programów do zarządzania projektami. Został napisany z wykorzystaniem frameworka Ruby on Rails. Jest oparty o licencję GNU GPL v2, dzięki czemu można korzystać z niego za darmo. Potrafi obsłużyć wiele baz danych oraz wyróżnia się wieloplatformowością. By móc zacząć korzystać z Redmine, należy zainstalować go na własnym serwerze.
Redmine może nie jest programem, który posiada bogaty interfejs, ale cechuje się w miarę prostą obsługą oraz niezwykłą funkcjonalnością. Oferuje wszystkim użytkownikom to, co powinien posiadać dobry program do zarządzania projektami.
Przykładowe funkcje i możliwości to:
- wykresy Gantta i kalendarz,
- zgłaszanie błędów,
- wiadomości, pliki, zarządzanie dokumentami,
- zarządzanie czasem,
- kanały i powiadomienia e-mail.
Cena uzależniona jest od kosztów utrzymania domeny.
To program, który został stworzony przez A51. Uważany jest za jeden z najbardziej rozbudowanych programów do zarządzania projektami. Wielość praktycznych funkcji pozwala na znaczną oszczędność czasu oraz duże usprawnienie pracy.
Wybrane funkcje i możliwości to:
- zarządzanie plikami,
- kamienie milowe,
- zgłaszanie błędów,
- śledzenie czasu,
- dostęp do API,
- możliwość dodawania i komentarzy i odpowiadania na nie za pośrednictwem e-maila,
- ustanawianie praw dla użytkowników.
activeCollab dostępny jest w kilku wariantach cenowych – od 249$ do 2999$ rocznie. Wszystkie pakiety pozwalają na nieograniczoną ilość projektów, nieograniczoną liczbę klientów, codzienne tworzenie kopii zapasowych oraz darmowe wsparcie telefoniczne, e-mail albo za pośrednictwem czata.
Jest to wielozadaniowa platforma, która pozwala na tworzenie sieci społecznych w firmie. Ułatwia m.in. zarządzanie projektami.
Do najważniejszych funkcji i możliwości zaliczyć można:
- organizowanie zadań,
- kamienie milowe,
- zarządzanie czasem,
- narzędzia społecznościowe: blogi, fora,
- komunikator.
Koszt TemaLab uzależniony jest wyłącznie od liczby użytkowników. Cena wynosi od 75$ do 8000$ rocznie.
Jest programem pozwalającym na zarządzanie projektami, dającym wiele możliwości. Wielość funkcji sprawia, że na początku dość trudno go ogarnąć, ale z czasem dochodzi się do wprawy.
Do najważniejszych funkcjonalności zaliczyć można:
- zarządzanie zadaniami,
- zgłaszanie błędów,
- Wiki,
- fora dyskusyjne,
- nadawanie uprawnień użytkownikom,
- zarządzanie czasem,
- kamienie milowe.
Assembla to program dostępny w kilku wariantach cenowych – w zależności od ilości projektów oraz liczby użytkowników. Koszt waha się w granicach od 24$ (3 projekty i 15 członków) do 159$ (100 projektów oraz 100 użytkowników) miesięcznie. Możliwe jest także darmowe korzystanie z programu – dotyczy to 1 projektu oraz 3 użytkowników.