Celem prowadzonych kampanii reklamowych jest przede wszystkim uzyskanie wysokiego stopnia konwersji. Pomóc w tym może landing page (tzw. strona docelowa, strona produktowa, strona lądowania). Pod warunkiem, że jest w odpowiedni sposób przygotowana. Nie wystarczy bowiem nazwać strony landing page i czekać aż przyniesie oczekiwane korzyści.
Skuteczny landing page, czyli?
Wartością, która pozwala zmierzyć skuteczność strony docelowej jest stopień konwersji. W kontekście prowadzonych działań w zakresie marketingu internetowego konwersję wyraża stosunek liczby osób odwiedzających stronę do liczby osób, które wykonały założoną akcję.
Pierwsze kroki
Przed przystąpieniem do jakichkolwiek działań praktycznych (czyt. stworzenia strony internetowej), należy wstępnie określić cele landing page (np. sprzedaż konkretnego produktu / konkretnej usługi, wypełnienie formularza, itd.). Na tym etapie nie można również pominąć określenia grupy docelowej. Dzięki temu dużo łatwiej będzie przygotować odpowiednią propozycję skierowaną wyłącznie do tych osób, które faktycznie będą zainteresowane tym, co chcemy zaoferować.
Ważne elementy skutecznego landing page
Żeby strona sprzedażowa dawała wysoką konwersję, musi nieść jasny i precyzyjny przekaz. Będzie on wyrażać się nie tylko w samej treści, ale również wyglądzie witryny. Bardzo ważne jest też to, by strona internetowa pod względem graficznym była spójna z kreacją reklamową prowadzącą do landing page.
- chwytliwe hasło reklamowe
Dobre hasło reklamowe to podstawa skutecznego landing page. Hasło musi opisywać ofertę,
a jednocześnie intrygować, zachęcać. Trzeba je dobrze wyeksponować, by przyciągało uwagę.
- mniej treści, więcej grafiki
Przede wszystkim pamiętaj, że skuteczny landing page to mniej treści, więcej grafiki. Cechą internautów jest to, że nie lubią czytać długich tekstów. Wolą rzucić na coś okiem i wiedzieć o co chodzi już po kilku sekundach. Dlatego treść zawarta na stronie powinna odpowiadać na dwa zasadnicze pytania:
- Co oferujesz? – Dlaczego jest to rozwiązanie najlepsze dla internauty?
W przypadku landing page trzeba postawić na minimalizm. Zbędne są tutaj wszelkie ozdobniki, linki, nadmiar tekstu. Słowem – niepotrzebne jest wszystko to, co rozprasza uwagę.
- call to action, czyli wezwij do działania
Landing page nie przerodzi się w wysoką konwersję, jeśli nie wezwiesz do działania. Niezbędne jest więc umieszczenie przycisku „call to action”, który potwierdzi podjętą przez użytkownika akcję. Może to być button „Kup teraz”, „Pobierz e-booka”, „Wyślij formularz”.
Istotne znaczenie ma nie tylko sam przycisk, ale również jego odpowiednie umieszczenie – w miejscu widocznym. Dobrze, jeśli na stronie znajduje się tylko jeden przycisk. Zbyt duża ich liczba (a to się niejednokrotnie zdarza) wprowadza w konsternację użytkownika, który nie wie, gdzie kliknąć.
- podkreśl korzyści
Osoba, która trafiła na landing page musi być przekonana, że wykonanie akcji przyniesie wiele korzyści. Musisz wymienić więc wszystkie zalety, by pokazać, że to się opłaca. Dobrze, jeśli masz możliwość zaprezentowania osób, które skorzystały już z oferty i które są zadowolone. Takie społeczne dowody skuteczności podnoszą konwersję.
Poniżej infografika przedstawiająca, jak powinnien wyglądać skuteczny landing page: